Náš MusicDok team se momentálně snaží zpracovat statistiku o zaměstnanosti v českém hudebním průmyslu, nicméně je to složitý úkol. Data, které se knám doposud dostaly jsou poměrně obecné, se širokým záběrem na kulturní průmysly a jeho hlavní odvětví. Navíc jsou z roku 2012... což už není tak uplně relevantní. Zásluhou Lenky Dohnalové se teď ale můžete dozvědět alespoň tyto informace:

„Především práva nakladatelů (nejen v ČR) omezují repertoár scénických umění. Poplatky za půjčovné a provozování notového materiálu (poskytuje jednak agentura DILIA, především ke scénickým dílům, Český hudební fond, resp. Český rozhlas) jsou natolik vysoké (v řádu desetitisíců), že řada souborů včetně orchestrů na ně nemá prostředky nebo je obcházejí. Poslední vývoj v oblasti nakladatelství notovin odbornou veřejnost spíše zklamal. V roce 2012 převzalo nakladatelství Baerenrei­ter Praha distribuci titulů nakladatelské skupiny Schott. Zároveň je také výhradním distributorem Universal Edition Wien a dalších významných nakladatelství. Přestože je jeho produkce kvalitní a věnuje se českému repertoáru, není z hlediska uživatele snadno finančně dostupná, přičemž zákon v tomto případě nedovoluje ani kopírování pro vlastní potřebu.

V ČR je velké množství uměleckých agentur. Databáze Muzikontakt obsahuje 213 agentur v oblasti klasické hudby, 432 v ostatních žánrech, revidovaná databáze Czech-Music.org obsahuje 378 agentur. Většina a

Zbytek obsahu je pouze pro přihlášené

Přihlásit | Registrovat