Situace klasických majors v ČR rezonuje jednak se stavem jejich globálních sítí, jed­nak se specifikem malého českého trhu. Nejlépe si v ČR dlouhodobě vede Universal Music (UM), držící v roce 2014 podíl na českém trhu ve výši 33,2 %. Jeho obchodní strategie je z majors nejpružnější a „vyzobává“ i dobře prodejné talenty z českého trhu. Po roce 2012 založilo UM nakladatelskou divizi Universal Music Publishing, kte­rá se stará především o synchronizační nabídku. Strategická divize Universal Brand Entertainment Experience se vyvinula jako nová expertní služba vydavatelství B2B (tj. business to business). Z hlediska podpory české hudby je zajímavý projekt Hle­dáme talenty s kontaktem a návodem přímo na webových stránkách. UM v ČR sází na mix zahraničních hvězd a objevování a podpory domácí produkce. Všem vybraným interpretům je poskytováno umístění v katalozích hlavních digitálních služeb u nás (Spotify, Deezer, Google Play, iTunes).

Vydavatelstvím s druhým největším podílem na českém trhu je Warner Music (22, 2 % v roce 2014), které se vrátilo do ČR s přímým zastoupením v roce 2013, což souviselo s nákupem podstatné části někdejšího vydavatelství EMI.<

Zbytek obsahu je pouze pro přihlášené

Přihlásit | Registrovat